Nová čtvrť se zhruba 130 byty pro více než 400 obyvatel, s obchodními prostory, mateřskou školou a parkovacím domem by mohla v blízké budoucnosti vyrůst v severní části bývalých Žižkových kasáren. Město již má zpracovanou urbanistickou studii, která slouží k ověření kapacit bydlení, vybavenosti, parkování i infrastruktury. Na svém dubnovém jednání se s ní seznámili zastupitelé. Během tohoto roku by pak měli rozhodnout o tom, jaký organizační a finanční model město zvolí pro samotnou výstavbu základní technické vybavenosti a bytů.
„Hlavní funkční náplní nové výstavby budou byty, kterých by v dohledné době mohlo být postaveno okolo 130. Naší vizí je bezpečná, příjemná část města, zejména pro mladé páry, rodiny s dětmi nebo seniory. I proto jsme více než polovinu bytů navrhli velikostně minimálně jako 3+kk s balkonem a úložnými prostory v přízemí, garsonky tu naplánovány zatím nejsou,“ řekla místostarostka Petra Trambová. Celková výměra podlahové plochy bytů je téměř 10 000 m2. Byty by měly poskytnout domov zhruba 430 novým obyvatelům.
Kromě bytových domů je na pozemku navržen i polyfunkční dům, v jehož přízemí by měl být supermarket a v patrech nad ním byty. „V každém domě je pak navržen nebytový prostor se vstupem z ulice, který může sloužit jako menší obchod či kavárna. Těchto komerčních ploch by mohlo v celé lokalitě být až 2600 metrů čtverečních,“ přibližuje místostarostka a doplnila, že součástí severního území bude také mateřská škola se čtyřmi třídami, která bude mít kapacitu 100 dětí. „Je navržena tak, aby mohla být stavěna po etapách podle toho, jak bude v území přibývat obyvatel a budou se zvyšovat nároky na místa ve školce,“ poznamenala Petra Trambová.
Urbanistická studie řeší i parkování, a to centrálním parkovacím domem s kapacitou 276 míst. Další místa budou v polyfunkčním rohovém domě a zhruba 50 parkovacích stání bude v ulicích. „Vybudování parkovacího domu má oproti podzemnímu parkingu pod jednotlivými domy výhodu v nižších investičních nákladech na jedno parkovací místo. Přispěje také k tomu, že v ulicích bude moci být více zeleně, nebudou se muset řešit sjezdy k jednotlivým domům, a také provoz v ulicích bude bezpečnější,“ dodala místostarostka.
V současnosti se již pracuje na vyřešení dopravního napojení severní části lokality. Dokončuje se projekt okružní křižovatky v Pražské ulici, ze které bude celá severní část území dopravně napojena. Na druhé straně se pak napojí na ulici Vladislavovu, tedy aspoň do doby, než bude dokončeno napojení na ulici Burketovu přes most nad přeložkou I/20. Pro pěší a cyklisty je plánována lávka, která překlene železnici a silnici I/20. Urbanistická studie také zahrnuje opatření pro nakládání s dešťovou vodou, která bude v co největší míře zadržována pomocí dešťových záhonů přímo v ulici, pouze přepad v případě velkého množství srážek bude ústit do jednotné kanalizace.
Město Písek je vlastníkem nemovitostí, pozemků, v areálu bývalých vojenských kasáren. Lokalita je rozdělena budovami v soukromém vlastnictví na dvě části, větší jižní část a rozlohou menší část severní. Právě na ni si město nechalo vypracovat studii u atelieru FACT, s. r. o.
Petra Měšťanová, tisková mluvčí
Vizualizace: FACT, s. r. o.